გაკვეთილები









                                               
    სასწავლო პრეზენტაცია
                         (სამუშაო მასალა კათედრის წევრებისათვის)

პრეზენტაცია  ნიშნავს  რაიმე შინაარსის, ინფორმაციის საზოგადოებისათვის წარდგენის პროცესს. პრეზენტაცია უნდა იყოს საინტერესოდ მოყოლილ ამბავი.

პრეზენტაციის თემა შეიძლება იყოს:
·         სამეცნიერო ნაშრომი.
·         კვლევა ან აღმოჩენა.
·         თექნიკური სიახლე.
·         ხელოვნების ნაწარმოები.
·         პროექტი ან ახალი პროექტის იდეა და მრავალი სხვა.

თემის შერჩევა.
·         მასწავლებლის არჩევანი.
·          თემის დასრულების შემდეგ, მოცემულ თემაზე.
·         მოსწავლე თვითონ ირჩევს  მისთვის საინტერესო თემას.

პრეზენტაციის  მომზადების  ეტაპები:
·         თემის შერჩევა.
·         დამუშავება.
·         კონსულტაციები მასწავლებელთან.
·         თემის დამუშავება დახვეწა მოსწავლის მიერ.
·         შავი ვარიანტის გადახედვა მასწავლებლის მიერ.
·         საბოლოო სახე.
მუშაობის პროცესი ხანგრძლივია.

პრეზენტაციის ტექნიკა.
·         თვალით კონტაქტი.
·         ჟესტიკულაცია.(არავერბალური)
·          აუდიტორიისთვის გასაგები სასაუბრო ენა.(ვერბალური)

პრეზენტაციას თან უნდა ახლდეს:
·         თვალსაჩინო მასალა, ბეჭდური ან ელექტრონული, რათა აუდიტორიისთვის უფრო ეფექტური იყოს აღსაქმელად.
·         მომხსენებელი უნდა იყოს თავდაჯერებული, ამისათვის თვითონ უნდა ფლობდეს მასალას ღრმად.

რა  უნარ-ჩვევებს  ავითარებს  პრეზენტაცია.
·         ტექსტთან მუშაობის უ/ჩ.
·         ლოგიკური აზროვნების უ/ჩ.
·         აუდიტორიის ფლობის უ/ჩ.
·         დიდი მოცულობის ინფორმაციის,ტექსტის მოკლედ ჩაწერის და წარმოდგენის უ/ჩ.
·         აზრის სწორად გადმოცემის უ/ჩ.

შეფასება.
·         მასწავლებლის შეფასება - განმავითარებელი, განმსაზღვრელი. (იხ.ცხრილი)
·         მოსწავლეთა  ურთიერთშეფასება - განმავითარებელი. (იხ.ცხრილი)
·         თვითშეფასება.
დაწყებით საფეხურზე მხოლოდ დადებითი, შექება.


                                                    გაკვეთილის გეგმა

საგანი
პედაგოგის სახელი,  გვარი.
რუსული ენა.                                                         24.03.2015.
ლალი ბოგვერაძე.                                           
გაკვეთილის თემა
და ტიპი
Великие люди.   ПЁТР  I.
პრეზენტაცია.
მიმართულება - ლაპარაკი, კითხვა, სწავლის სწავლა.

სწავლების საფეხური
საშუალო.
 კლასი - 
 მოსწავლე - 30.

გაკვეთილის აქტუალობა
მოსწავლეები შეძლებენ კონკრეტული შინაარსის, ინფორმაციის საზოგადოებისათვის საინტერესოდ წარდგენას, ინფორმაციული ტექნოლოგიების გამოყენებით.
გაკვეთილის მიზანი
1.უცხოური ენების კათედრის წევრებისათვის გამოცდილების გაზიარებისა და პრაქტიკაში დანერგვის მიზნით, მასწავლებელთა პროფესიული ჯგუფის განვითარების ტრენინგზე მიღებული ინფორმაციის გაცნობა.(ე.ს.გ.და შეფასების ცენტრი „მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლება“ და ერთერთი მეთოდი „სასწავლო პრეზენტაცია“.
2.მოსწავლეები მოიძიებენ, დაახარისხებენ,დააჯგუფებენ და წარუდგენენ აუდიტორიას  ინფორმაციას და თვალსაჩინო მასალას მოცემულ თემაზე რუსული ენისათვის დამახასიათებელი მეტყველებით და ი.ს.ტ. გამოყენებით. ტექსტში ამოიცნობენ ორიეტირებს, მოღვაწეობის სფეროს, პიროვნულ თვისებებს.

ე.ს.გ.  განსაზღვრული მისაღწევი  შედეგები/
ინდიკატორები




















მიმართულება - ლაპარაკი.
უცხ.  6. მოსწავლე იცავს უცხოური ენისათვის დამახასიათებელ ინტონაციას და აქვს  სათანადო გამოთქმა.
უცხ. X 9. მოსწავლე გამართულად ლაპარაკობს
·         საუბრობს მისთვის  ნაცნობ თემატიკაზე
·         ყვება ამბავს
მიმართულება - კითხვა
უცხ.  17. მოსწავლე იგებს ბიოგრაფიას.
·         ამოიცნობს დროისა და სივრცის ორიენტირებს  (თარიღი,დაბადების ადგილი, ეპოქა).
·         ამოიცნობს მოღვაწეობის სფეროს, რომელშიც გაითქვა სახელი (ისტორია, პოლიტიკა, ხელოვნება და სხვა).
·         ამოიცნობა პიროვნულ თვისებებს.
მიმართულება - სწავლის სწავლა
უცხ ს V 25. მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს სხვადასხვა რესურსები სასწავლო საქმიანობის ხელშესაწყობად.
·         მოიძიებს ინფორმაციას ხელმისაწვდომ რესურსებში ( სახელმძღვანილო, მასწავლებელი, ბიბლიოთეკა, ინტერნეტი და სხვა.
·         იყენებს ისტ-ს ამა თუ იმ მასალის შესაქმნელად/ დასამუშავებლად და განსახორციელებლად.

წინასწარი ცოდნა
1.პეტრე პირველის ბიოგრაფიის და მოღვაწეობის ცოდნა.
2.ნასწავლი ლექსიკური,ენობრივი და გრამატიკული კონსტრუქციების გამოყენება საუბრისას.
3.ისტ-ს გამოყენება, ინტერნეტის, საპრეზენტეციო და საოფისე პროგრამების ფლობა.
სასწავლო მეთოდები და ორგანიზების ფორმები
სასწავლო პრეზენტაცია, კითხვა - პასუხი.
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა - ინდივიდუალური.

შეფასების  საგანი და პროცედურები
მოძიებული ინფორმაციის და მისი აუდიტორიისათვის საინტერესოდ წარდგენა (პრეზენტაცია) ტექნიკური საშუალებების გამოყენებით.
შეფასება: მოსწავლეების ურთიერთშეფასება, მასწავლებლის შეფასება, მასწავლებლის თვითშეფასება.
განმავიტარებელი, განმსაზღვრელი (შეფასების რუბრიკები და ცხრილები).
გაკვეთილის მსვლელობა
































  I აქტივობა - მინი ლექცია და სამუშაო მასალის
დარიგება.   (3 წუთი )
მასწავლებლის წინასიტყვაობა მიმართული კათედრის წევრებისადმი მისაწოდებელი მეთოდის „სასწავლო პრეზენტაციის“ შესახებ.
კათედრის წევრებს ურიგდებათ  სამუშაო წასაკითხი მასალა თეზისების და პროექტის ავტორების მიერ  რეკომენდებული შეფასების ცხრილების სახით.
პრეზენტაციის ურტიერთსეფასების ცხრილი მოსწავლეთათვის №1,
პრეზენტაციის შეფასებოს ცხრილი მასწავლებლისათვის №2 .
  II აქტივობა  - ინსტრუქციის მიცემა,  ცხრილის №1 დარიგება ინდივიდუალურად. ( 2 წუთი )
პრეზენტაციის დაწყებამდე  აუდიტორიაში მყოფ მოსწავლეებს ურიგდებათ ურთიერთშეფასების ცხრილი, რომელიც მათ უნდა შეავსონ და პრეზენტაციის დასრულების შემდეგ გადასცენ პრეზენტატორს  გასაანალიზებლად.
   III აქტივობა - პრეზენტაცია.  ( 15 წუთი )
მოსწავლე ინდივიდუალურად წარუდგენს თავის ნაშრომს აუდიტორიას. პრეზენტაციის მსვლელობის დროს სხვადასხვა ეტაპებზე გადასვლისას მასწავლებელი აკეთებს კომენტარებს თავისი კოლეგებისათვის წარსადგენი მეთოდის თავისებურებების შესახებ.
   IV აქტივობა  -     კითხვა - პასუხი. (6 წუთი )
 პრეზენტაციის დასრულების შემდეგ პრეზენტატორი გასცემს პასუხს  თემის ირგვლივ გაჩენილ შეკითხვებს.
   V აქტივობა  - მსჯელობის საფუძველზე ცხრილი №1 შევსება. ( 6 წუთი )
შემდეგ, მოსწავლეები, ურთიერთშეფასების მიზნით, გააანალიზებენ მოსმენილ და მათ წინაშე წარდგენილ მასალას. შევსებული შეფასების ცხრილები №1 გადაეცემა პრეზენტატორს შემდგომში გასათვალისწინებლად, ხოლო მსურველებს შეეძლებათ პირადად გამოთქვან თავიანთი შეხედულებები გაკვეთილის ირგვლივ.
   VI აქტივობა  - საკუთარი ნაშრომის შეფასება-შეჯამება და ანალიზი. ( 6 წუთი )
მოსმენილი შეფასებების შემდეგ, მოსწავლე პრეზენტატორი აკეთებს თავისი ნაშრომის და მოსმენილი შეფასებების კომენტარს.
მეორე  და მესამე პრეზენტატორები წარადგენენ თავიანთ ნაშრომებს იგივე თანმიმდევრობით, მასწავლებლის შუალედური კომენტარების გარეშე.

შეფასება
შემდეგ  მასწავლებელი  აფასებს  პრეზენტატორებს -      პრეზენტაციის შეფასების ცხრილი №3 -ს  მიხედვით.
(6 წუთი )
გაკვეთილის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი აფასებს ჩატარებულ გაკვეთილს თვითშეფასების ცხრილი 4-ს  საშუალებით .
საგანმანათლებლო რესურსები.
ტექნიკა და ინსტრუმენტები:
 კომპიუტერი, პროექტორი, ეკრანი, მოსწავლეთა ურთიერთშეფასების ცხრილი №1, შეფასების ცხრილი№2, №3, მასწავლებლის თვითშეფასების ცხრილი №4.
ინფორმაციის წყაროები:
ბეჭდური -სახელმძღვანილო, წიგნი, საკითხავი სამუშაო მასალა.
ელექტრონული - ინტერნეტი.





                                      პრეზენტაციის შეფასების ცხრილი № 3

                                     შეფასების კრიტერიუმები

ქულები
1.
წარმოდგენილი მასალის შესაბამისობა დავალების შინაარსთან

        2
2.
საუბრისას იცავს რუსული ენისათვის დამახასიათებელ თავისებურებებს: ინტონაციას, მახვილებს, რიტმს, აქვს სათანადო გამოთქმა, სწორად და გარკვევით წარმოთქვამს ბგერებს, სიტყვებს.

        3
3.
საუბრისას იყენებს  ნასწავლ ენობრივ, ლექსიკურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს.

        3
4.
მასალის მოსაძიებლად და მისი ორიგინალური ფორმით წარმოსადგენათ იყენებს ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებს.

        1
5.
წარმოდგენილი საპრეზენტაციო მასალით აუდიტორიის დაინტერესება და გააქტიურება

        1






            პრეზენტაციის  ურთიერთშეფასების  ცხრილი  მოსწავლეთათვის  №1

                                  კრიტერიუმები
      კი
ნაწილობ
    რივ
   არა

შეძლო თუ არა პრეზენტატორმა თემის საინტერესოდ გადმოცემა ?



იყო თუ არა პრეზენტაციაში თქვენთვის აქამდე უცნობი ინფორმაცია ?



დაგაფიქრათ თუ არა პრეზენტაციაში წარმოდგენილმა საკითხებმა ?



გაგიჩინათ თუ არა პრეზენტაციამ შეკითხვები ?



სურვილები და კომენტარები:





                    პრეზენტაციის  შეფასების ცხრილი მასწავლებლისათვის №2

                        კრიტერიუმები
   1 - 2
    3 - 5
   6 - 7
   8 - 10
იყო თუ არა პრეზენტაციის შინაარსი საინტერესო ?                                 




იყო თუ არა დამაჯერებელი დასმულ კითხვებზე პასუხები ?




რამდენად ეფექტურად იყო გამოყენებული თვალსაჩინოებები ?




დამყარდა თუ არა აუდიტორიასთან კონტაქტი ?




დაიცვა თუ არა პრეზენტატორმა რეგლამენტი ?




ქულათა ჯამი

სურვილები და კომენტარები :







გაკვეთილი  2

                                                    გაკვეთილის გეგმა
(გთხოვთ მიუთითოთ)
პედაგოგის სახელი და გვარი:
Llali bogveraZe
სკოლა:
#11 sajaro skola
პედაგოგის ტელ.:
692975
პედაგოგის ელ. მისამართი:
Tbilisi_11@mail.ru

გაკვეთილის თემა:
«Удивительный человек ».  Биография  М.В. Ломоносова.
(2 часа)
სწავლების საფეხურიდისციპლინა ან ინტეგრირებული საგნების დასახელება
me-11 klasi, rusuli ena da literatura
მოსწავლეთა პროფილი:
მოსწავლეთა რაოდენობა15
მოსწავლეთა რაოდენობარომლებიც განსაკუთრებულ მიდგომას საჭიროებს:
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები:
  1. moswavlem SesZlos:
·                amoicnos faqtobrivi informacia;
·                droisa da sivrcis orientirebi (TariRi, dabadebis adgili, epoqa).
·               moRvaweobis sfero, romelSic gaiTqva saxeli;
·               pirovnuli Tvisebebi da karieris etapebi.
თანმიმდევრობა:
აქტივობა ნაბიჯ-ნაბიჯ


I gakveTili

P  pirveli gakveTilis dasawyisSi moswavleebs ganvumartav, rom dRes isini gaecnobian cnobili rusi pirovnebis biografias da maT mouwevT jgufebSi am sakiTxTan dakavSirebiT saprezentacio masalis damuSaveba wardgena.
  M moswavleebs vuxsni, rom saprezentacio masala maT unda warmoadginon formatze TvalsaCinod sqemis saxiT. Aamis garda, jgufebs evalebaT internetSi maTTvis winaswar miTiTebuli saitidan da diafilmidan SearCion da przentaciis dros proeqtoris saSualebiT ekranze warmoadginon davalebis Sesabamisi sailustracio masala. (portretebi, suraTebi, nawarmoebebi, cxovrebisa da moRvaweobis amsaxveli kadrebi).
   jgufSi aseve moeTxovebaT muSaobis dros leqsikoniT muSaoba, ucxo sityvebis ganmartebisaTvis. A amis garda, saWiroebis SemTxvevaSi zogierT ucxo sityvas me ganvumartav.            (dro 7 wT).
    moswavleebs vuCveneb lomonosovis portrets da vTxov gaixsenon vin aris es pirovneba, Semdeg vTxov Camoweron is informacia, romelic maT hgoniaT ician lomonosvis Sesaxeb.     (dro 5 wT).
    Ddrois amowurvis Semdeg vTxov momawodon maT mier Camowerili informacia da vafiqsireb winaswar gamzadebul did formatze.           (dro 5 wT)
    aqtivobis dasrulebis Semdeg klass vyof xuT jgufad. jgufs vaZlev instruqtaJs.
    samive jgufi unda gaecnos saxelmZRvaneloSi mocemul teqsts da furclebze dabeWdil damatebiT masalas. * romelic yvela jgufisaTvis aris sxvadasxva. (TiToeul jgufs vaZlev calke davalebas.)
    PI jgufma mocemuli masalidan unda amokribos informacia lomonosovis bavSvobis wlebisa da miRebuli ganaTlebis Sesaxeb.
     II jgufma –mecnierebis sxvadasxva dargSi  moRvaweobis Sesaxeb.
     III jgufma – lomonosovis mier mecnierebis, literaturis, xelovnebisa da ganaTlebis dargSi Setanili wvlilis Sesaxeb.
   jgufebisaTvis darigebul furclebze dabeWdil damatebiT masalaSi asaxulia maTTvis micemuli calkeuli konkretuli davalebis Sesabamisi informacia. * (dro 20 wT)
  Aaqtivobis dasrulebis Semdeg moswavleebs vTxov daasaxelon sityvebi, romlebic maT eucxovaT da rogor ganmartes leqsikonis saSualebiT. (dro 8 w)
  gakveTilis dasasruls vuTiTeb informaciis wyaros (www. Lomonosov.ru    www.lib.ru ) da vTxov gaiTvaliswinon is sakTxebi, romelic moeTxovebaT maT prezentaciisaTvis Semdeg gakveTilze.

   II gakveTili

  Mmeore gakveTilze moswavleebi ubrundebian TavianT jgufebs da emzadebian saprezentaciod. vazusteb, romel jgufs ra davaleba hqonda Seasrulebeli. (3 wT)
   jgufebis mier SerCeuli warmomadgeneli saprezentacio masalas warmoadgens sqemis saxiT, amavdroulad proeqtoris saSulaebiT jgufis sxva wevri ekranze uCvenebs davalebis Sesabamisad SerCeul sailustracio masalas lomonosovis cxovrebisa da moRvaweobis Sesaxeb.
   TiToeuli prezentaciis Semdeg xdeba jgufis Sefaseba. winaswar SemuSavebuli kriteriumis mixedviT.                        (dro 27 wT)
    Pprezentaciis dasrulebis Semdeg vsvam kiTxevbs:
  • rodis (saukune, weli) ruseTis romel regionSi daibada da gaizarda lomonosovi?
  • rogor ojaxSi izrdeboda da ras saqmianobda lomonosovi?
  • sad, ra pirobebSi da ra ganaTleba miiRo lomonosovma?
  • CamoTvaleT mecnierebis ra dargebSi moRvaweobda lomonosovi.
  • Mmecnierebis garda ra dargebSi moRvaweobda igi?
  • GganaTlebis propagandisa da gavrcelebis sakiTxebSi ra Rvawli miuZRvis lomonosovs da ratom fiqrobT ase?
  • ra aRmoCenebisa da nawarmoebebis avtoria lomonosovi?
  • sad muSaobda, ra wodeba hqonda mas,
   Tqveni azriT, ra roli miuZRvis lomonosovs,   
   rogorc pedagogsa da mecniers, moskovis
   universitetis daarsebasa da ruseTis
   samecniero skolis SeqmnaSi? moiyvaneT   
   magaliTebi.
·                 ra TvisebebiT SegiZliaT daaxasiaToT iseTi 
    mravalmxriv ganaTlebuli udidesi rusi  
    mecnieri, rogoric iyo lomonosovi. ratom
   fiqrobT ase? daasabuTeT. (dro 10 wT).
   gakveTilis bolos vTavazob moswavleebs  
   TviTSefasebis kiTxvars da vTxov Seavson igi. 
                                      (dro 5 wT).

kiTxva
  cudi       saSualo     kargi
   1        2  3     4  5
·         damainteresa gakveTilis
·         Temam.
·         ucxo sityvebze vmuSaobdi.
·         jgufur muSaoobaSi viyavi CarTuli.
·         viaqtiure internetidan sailustracio masalis SerCevaSi.
·         dasmul kiTxvebze mqonda pasuxi.


*www.lomonosov.ru         www.lib.ru
М.В.Ломоносов. Студия « Диафильм » Москва.
შეფასება:
komponenti: mimdinare saklaso davaleba;
kriteriumebi: prezentacia, jgufuri muSaoba;
rubrikebi:
poz.
jgufuri muSaobis Sefasebis kriteriumebi
 ula
1.
2.
3

4
5

jgufSi funqciebis ganawileba.
samuSao procesSi reglamentis dacva.
warmodgenili masalis Sesabamisoba davalebis SinaarsTan.
erTmaneTis azris pativiscema.
jgufis wevrebis monawileoba problemis gadawvetaSi.
2
1
3

1
3

poz.
saprezentacio masalis Sefasebis kriteriumebi
qula
1.

2

3

4
warmodgenili masalis Sesabamisoba davalebis SinaarsTan.
namuSevris originaluri formiT warmodgena.
saprezentacio masaliT klasis gaaqtiureba.
saprezentacio reglamentias dacva.
3

3

2

2
საკლასო მენეჯმენტი _
საგანმანათლებლო რესურსები
ტექნიკა და ინსტრუმენტებi: sami kompiuteri, proeqtorifilmoskopi, formati, carci, markeri
ინფორმაციის წყარო: lomonosovis portreti, leqsikoni, saxelmZRvanelo.
«Русский язык». XI клAvtorebi: m. lorTqifaniZe, i. CxeiZe, T. CimakaZe





Комментарии

















3 комментария:

  1. წარმატება, ლალი, თქვენს ერთ-ერთ გაკვეთილს მეც ვესწრებოდი და ძალიან მომეწონა...

    ОтветитьУдалить
  2. ინფორმაცია,საინტერესოდ არის გადმოცემული.კონკრეტული და სასარგებლო გამოცდილების მისაღებად.

    ОтветитьУдалить